Киа карнивал схема салона

Новый Kia Carnival: 8 мест, 5 метров и пара разочарований

Минивэн Kia Carnival неплохо продавался в России. И спустя десять лет вернулся — сильно подросшим и подорожавшим.

Поскольку огромный кроссовер Telluride к нам Kia не привезет, флагманом марки в России невольно становится Carnival. Называть его минивэном уже неловко – это большой «вагон» длиной больше пяти метров, на 22 см длиннее рамного внедорожника Mohave!

Производитель именует Carnival нового поколения «кроссвэном», но кроме солидного дизайна ничего «кроссового» в этой машине нет – привод только на передние колеса. Моторов два – 249-сильный бензиновый V6 3.5 и дизель 2.2 мощностью 199 л.с.

Передаем за проезд

Места в салоне действительно вагон. Кузов не только длинный, но и широкий – без пяти миллиметров двухметровый. Сидящие спереди не борются за широченный подлокотник. А на трех раздельных креслах второго ряда легко встанут три детских сиденья – все места оборудованы креплениями Isofix. Среднее кресло можно развернуть задом наперед, установить на него люльку для самых маленьких – и тогда ребенок сможет путешествовать с сидящей рядом мамой лицом к лицу. На заказ второй ряд можно оснастить двумя раздельными «командирскими» креслами.

Управление климат-контролем во многом отдано сенсорным кнопкам, неразличимым на ощупь. Хорошо, что они «понимают» и касания пальцев в перчатках. Зон контроля температуры – три.

Читайте также:  Комплект грм киа карнивал

Доступ к третьему ряду не самый шикарный, причем ради его обеспечения кресло второго ряда складывается – с установленным детским сиденьем такой фокус не пройдет.

Третий ряд – формально тоже трехместный, но уже заметно зажатый с боков колесными арками. Там с комфортом усядутся двое представителей старшего поколения либо дети – комплектов Isofix на галерке два. Здорово, что у «крайних сзади» пассажиров есть своя климатическая установка в правой боковине и воздуховоды в потолке, но горячим воздухом она дует по полу только с одной стороны – правой.

Центральный тоннель изобилует ящичками и полочками, но с учетом идеи семейного «вагона» многие предпочли бы, чтобы его вообще не было – а был проход в заднюю часть салона.

Культ вещей

Если в Корее Kia Carnival продается и в 11-местной версии с четырьмя рядами сидений, то у нас – лишь трехрядные версии. Зато даже в полной пассажирской конфигурации остается огромный багажник с полом почти у земли, в который вполне войдет детская коляска, а то и две. Однако ради этого малюсенькую докатку пришлось спрятать под днищем, у правого порога.

Сдвижные двери и дверь багажника – конечно, с электроприводами. А вот за то, что не стали экономить на кнопках бесключевого доступа в задних ручках – отдельное спасибо. Все приводные двери открываются самостоятельно – если постоять около них с брелоком в кармане в течение пары секунд. А багажник еще и закрывается автоматически, когда водитель (и вместе с ним брелок) отходит от машины. Забавно, а насколько практично в реальной жизни – проверим.

Только автоматы!

Самый близкий родственник Карнивала в модельном ряду Kia – кроссовер Sorento. У них новейшая версия модульной платформы, подразумевающая, например, новый алюминиевый турбодизель 2.2 вместо прежнего мотора той же мощности с чугунным блоком. Полного привода вэну не положено. Зато с дизелем будет работать 8-ступенчатый автомат, а не робот!

Автомат пойдет и с V-образной бензиновой атмосферной «шестеркой». На машинах калининградского производства (а такие у нас и будут продаваться) этот мотор комплектуется проверенным распределенным впрыском топлива. А в бак можно заливать относительно недорогой АИ-92: копейка рубль бережет.

В задней подвеске у Карнивала трудится многорычажка. Тормоза там – дисковые, невентилируемые, хотя машина весит за две тонны. Колеса – на выбор: 17, 18 или 19 дюймов.

На капитанском мостике

За рулем себя ощущаешь капитаном морского лайнера: перед глазами «палуба» большого капота и передней панели. У топовых версий ее венчает настоящая «доска приборов» из двух объединенных 12-дюймовых экранов, инструментария и медиасистемы. Отделка по-«новокорейски» хороша. Вместо селектора автомата – хваткая шайба переключения «драйв-реверс».

Правда, сидишь не так высоко, как в больших кроссоверах и тем более внедорожниках. По современным меркам невелик диапазон продольной регулировки сиденья: водителям ростом более 190 см может показаться тесновато. И традиционно для вэнов всех мастей из-за выдвинутых вперед стоек ветрового стекла не так хороша, как в легковушках обзорность вперед и вбок.

Задний дворник прячется сверху, под спойлером. Основные фонари светодиодные, но поворотники на лампочках и вынесены вниз, в бампер. Неудобно!

Вэны в цене

Буквально через пару дней мы расскажем вам о том, как новый Kia Carnival едет. Но в любом случае незамеченным на рынке он не останется. Разнообразные вэны у нас в дефиците, и даже при цене от 2,6 млн рублей многим Carnival приглянется. Судите сами: популярнейшее семейство Peugeot Traveller/Citroen SpaceTourer/Opel Zafira Life при стоимости от 2,5 до 3,3 млн в прошлом году нашло более трех тысяч покупателей. Даже запредельно дорогую Тойоту Alphard (от 5,6 млн!) купили более 800 раз. Поэтому свои 2-3 тысячи владельцев в год Kia Carnival найдет. Не сомневайтесь.

Источник

2023 Kia Carnival Interior and Cargo

Kia Carnival

This is a make or break area for any minivan. These vehicles are all about comfortably moving a large family around, after all. The Carnival does a wonderful job of doing just that with a spacious, modern interior finished in high-quality materials. The design itself is really classy too. Like other minivans, the Carnival crushes most three-row SUVs in terms of third-row space; even adults can comfortably ride all the way at the back, and even the base model comes with power-sliding rear doors for easy access. Other features include front and rear air conditioning, second-row seats that can slide and are removable, blind-spot monitoring, and driver attention warning. Higher-spec versions get a rear entertainment system and even available VIP lounge seats with a power reclining function and leg extensions.

2023 Carnival Interior Photos

2023 Kia Carnival Dashboard

CarBuzz

2023 Kia Carnival Steering Wheel

CarBuzz

2023 Kia Carnival Central Control Panel

CarBuzz

Seating and Interior Space

The Carnival can seat seven or eight, depending on configuration, and with seven occupants, those in the second row can slide together, or apart. The killer here is Kia’s VIP seats in that second row, which feature footrests and a first-class-like recline function along with heating and cooling. The 8-seater package includes a second-row middle seat that can fold down into a table/drink holder when not in use.

The Carnival’s second row doesn’t fold flat like its competitor from Chrysler, which is hugely useful when using the van for yard or construction work. However, it is removable, leaving a flat load floor that will fit a 4×8 sheet of plywood, barely. We scratched the interior plastic with it, but those panels are relatively cheap to replace. The seats are heavy too, and you need to find space for them in your garage, but the capability is there if you need it. This year, the SX Prestige comes with the standard eight-occupant Slide-Flex Seating configuration with a second-row center multi-function seat, while the second-row VIP Lounge Seats are optional.

Overall, the Carnival has best-in-class passenger space with 168 cubic feet. The third row feels a little tight for an adult, but you do get extra legroom with the sliding second row — up to 35.6 inches of it. Additionally, with the seven-passenger version, you can just walk between the seats to get back there, otherwise the second row slides and folds for access.

2023 Kia Carnival Interior Dimensions:

Kia Carnival Trims LX EX SX SX Prestige
Seating 7 8 8 8
Headroom Front Seat 40.9 in. 40.9 in. 40.9 in. 38.7 in.
Headroom Back Seat 39.5 in. 39.5 in. 39.5 in. 37.4 in.
Legroom Front Seat 41.1 in. 41.1 in. 41.1 in. 41.1 in.
Legroom Back Seat 40.5 in. 40.5 in. 40.5 in. 40.5 in.
Shoulder Room Front 64.2 in. 64.2 in. 64.2 in. 64.2 in.
Shoulder Room Rear 63.2 in. 63.2 in. 63.2 in. 63.2 in.
Hip Room, Front 59.8 in. 59.8 in. 59.8 in. 59.8 in.
Hip Room, Rear 66.4 in. 66.4 in. 66.4 in. 66.4 in.

Interior Colors and Materials

The base LX has a polyurethane-wrapped steering wheel and gear shift knob, but all other versions replace this material with real leather. Similarly, a metal paint door garnish makes way for black high-gloss garnish on upper trims. On the LX, cloth upholstery in Off-Black/Gray two-tone is standard, but Kia’s SynTex imitation leather is available in the same color scheme for an added cost, along with Off-Black/Saddle Brown. The mid-range EX and SX get SynTex upholstery as standard, while the top-spec SX Prestige boasts genuine leather upholstery. Another color choice — not available in cloth — includes Off-Black/Tuscan Umber.

2023 Carnival Trunk and Cargo Space

Behind its third row, the Kia Carnival provides trunk space to the value of 40.2 cubic feet. This space is not long but it’s especially deep, so if you don’t mind stacking things on top of each other, it can accommodate a fair amount of luggage. By comparison, the Toyota Sienna has 33.5 cubes of space behind its third row and the Chrysler Pacifica has 32.3 cubes. With the 60/40 third-row seats folded, cargo space grows to a generous 86.9 cubes, which is ample space for a few large suitcases. This remains bigger than the Sienna (75.2 cubes) but the Pacifica is a bit better (87.5 cubes) with its second row folded. With both the second and third row folded, the Carnival offers a total volume of 145.1 cubes. With its rear VIP lounge seats, the Carnival SX Prestige’s second row can’t be folded so maximum cargo space here remains at 86.9 cubes.

There are numerous storage options in the cabin for smaller items. A floor console with a center armrest and cupholders (for those in the second row) is standard, as is a multi-function second-row center Free Mode Seat on some trims — when not in use, it can be converted into a table with cupholders. Besides the door pockets, there is another storage space to the left of the front passenger. Those in front have easily accessible cupholders, and third-row occupants have cupholders as well. Map pockets are another useful touch for storing tablets, books, and similar items.

2023 Kia Carnival Trunk and Cargo Space Photos

2023 Kia Carnival Armrest

CarBuzz

2023 Kia Carnival Trunk Space

CarBuzz

2023 Kia Carnival Trunk Space with Third Row Folded

CarBuzz

2023 Carnival Infotainment and Features

Features

The base Kia Carnival LX comes with features like a front/rear air conditioning, a 4.2-inch TFT LCD trip monitor, a six-way manually-adjustable driver’s seat, power-sliding rear doors, automatic cruise control, push-button ignition, a rearview camera with parking guidance, rear parking sensors, lane following assist, and blind-spot monitoring. That’s a decent spread of features for the entry-level trim, but the EX adds some useful amenities that most will want. These include heated front seats, an eight-way power-adjustable driver’s seat, sunshade blinds for the second and third rows, tri-zone automatic climate control, wireless device charging, and a power tailgate with hands-free opening and an auto-closing function.

The next step up is the SX. This trim boasts power-folding wing mirrors, a 115V inverter, increased power lumbar support for the driver’s seat, an eight-way power-adjustable front passenger seat, and ventilated front seats. Offering a more opulent experience is the SX Prestige. This model enjoys a power sunroof, LED technology for the interior lamps, second-row VIP lounge seats with a powered relaxation mode, heating and ventilation for the second row, a heated steering wheel, and a blind-spot view monitor.

Infotainment

The new infotainment system looks great with an eight-inch screen as standard featuring Apple CarPlay and Android Auto. Base models also get a 4.2-inch TFT LCD supervision meter cluster while higher trims feature a 12.3-inch touchscreen display that sweeps toward the driver and connects to the information display. Both the 12.3-inch digital cluster and 12.3-inch center display are now standard on the SX.

As for usage, the graphics were clean and the system reacted quickly to our taps, switching from CarPlay to media, and then back to the navigation screen on our SX Prestige trim tester. There are a couple of main screens of icons to swipe through, it’ll all feel very familiar to anyone using a modern phone. It also came with a booming Bose premium sound system, with 12 speakers and volume compensation based on speed. Base models get six speakers, while mid-spec derivatives get eight.

Our SX Prestige trim also included the rear-seat entertainment package which is also an option on the SX. The two screens can get things like Netflix and YouTube when connected to Wi-Fi. Some games came preloaded too, which the kids loved, but they can’t really reach the screen when strapped into their child seats. Still, a good road trip time killer.

Источник

Оцените статью