Kia forte 2013 год

Содержание
  1. Технические характеристики Kia Cerato / Forte / K3 с 2013 года
  2. Обычно пользователи нашего сайта находят эту страницу по следующим запросам: Kia Cerato технические характеристики , Kia Cerato технические характеристики двигателей , Kia Cerato комплектация , Kia Cerato цена , Kia K Series технические характеристики , Kia K Series технические характеристики двигателей , Kia K Series комплектация , Kia K Series цена , Kia Forte технические характеристики , Kia Forte технические характеристики двигателей , Kia Forte комплектация , Kia Forte цена
  3. 5. Технические характеристики
  4. Габаритные размеры
  5. Габаритные размеры
  6. Мощность ламп освещения
  7. Допустимая нагрузка и скорость шин
  8. Рекомендуемые смазочные материалы и информация об объемах
  9. 2013 Kia Forte
  10. features & specs
  11. It’s a family affair: the Kia Forte lineup is more comfortable, more eager, and better finished than ever, and a step up from what its sticker price might suggest.
  12. 2013 Kia Forte
  13. Styling
  14. The 2013 Kia Forte is straightforward and good-looking, but inside especially it’s more plain than charming.
  15. 2013 Kia Forte
  16. Performance
  17. Compared to most other value-oriented small sedans, the 2013 Forte delivers a little more driving enjoyment.

Технические характеристики Kia Cerato / Forte / K3 с 2013 года

Обычно пользователи нашего сайта находят эту страницу по следующим запросам:
Kia Cerato технические характеристики , Kia Cerato технические характеристики двигателей , Kia Cerato комплектация , Kia Cerato цена , Kia K Series технические характеристики , Kia K Series технические характеристики двигателей , Kia K Series комплектация , Kia K Series цена , Kia Forte технические характеристики , Kia Forte технические характеристики двигателей , Kia Forte комплектация , Kia Forte цена

5. Технические характеристики

Габаритные размеры

Деталь Бензиновый 1,6 Бензиновый 2,0
Объем, см З 1.591 1.999
Диаметр х ход мм 77×85,4 81×97
Порядок работы цилиндров 1-3-4-2 1-3-4-2
Количество цилиндров 4, Рядный 4, Рядный
Читайте также:  Панель приборов киа спектра тюнинг

Габаритные размеры

Параметр мм (дюйм)
Общая длина 4.560(179,5)
Общая ширина 1.780(70,1)
Общая высота 1.435 (56,5)
Колея передних колес 195/65 R15 (Сталь) 1.563(61,5)
205/55 R16 (Сталь) 1.553(61,1)
205/55 R16 1.555(61,2)
215/45 R17 1.557(61,3)
Колея задних колес 195/65 R15 (Сталь) 1.576(62,0)
205/55 R16 (Сталь) 1.566(61,6)
205/55 R16 1.568(61,7)
215/45 R17 1.570(61,8)
Колесная база 2.700(106,3)

Мощность ламп освещения

Лампы Мощность Тип лампы
Перед Передние фары (ближний свет) 55 H7
Передние фары (ближний свет)- HID * 25 D8S
Передние фары (дальний свет) 55 H1
Лампы передних указателей поворота 21 PY21WL
Лампы передних габаритных фонарей* 5 W5W
Лампы передних габаритных фонарей (светодиодный тип)* LED LED
Лампы передних противотуманных фар* 35 Н8
Лампы боковых указателей поворота 5 WY5W
Лампы боковых указателей поворота (наружное зеркало)* LED LED
Дневные ходовые огни * LED LED
Сзади Ламповый тип Лампы заднего сигнала торможения / габаритных фонарей (наружные) 21/5 P21/5W
Лампы задних габаритных фонарей (внутренние) 5 P21/5W
Светодиодный тип Лампы заднего сигнала торможения / габаритных фонарей (наружные) LED LED
Лампы заднего сигнала торможения / габаритных фонарей (внутренние) LED LED
Лампы задних противотуманных фонарей 21 P21W
Лампы задних указателей поворота 21 PY21W
Лампы фонарей заднего хода 16 W16W
Ламповый тип Лампа верхнего фонаря сигнала торможения 21 P21W
Светодиодный тип LED LED
Лампы освещения номерного знака 5 W5W

Лампы Мощность Тип лампы
Салон Лампы направленного освещения * 8 FESTOON
Лампы освещения салона * 8 FESTOON
Лампы в зеркалах солнцезащитных козырьков* 5 FESTOON
Лампа плафона багажника* 5 FESTOON

Допустимая нагрузка и скорость шин

Позиция Размер шины Размер колеса Допустимая нагрузка Допустимая скорость
LI *1 Кг SS* 2 км/ч
Полноразмерная шина 195/65R15 6.0JX15 91 615 Н 210
205/55R16 6.5JX16 91 615 Н 210
215/45R17 7.0JX17 87 545 н 210
Компактное запасное колесо T125/80D15 4.0ТХ15 95 690 м 130
Читайте также:  Киа сид магнитола сама переключает станцию

* 1 Индекс допустимой нагрузки

Рекомендуемые смазочные материалы и информация об объемах

Для достижения оптимального режима работы двигателя и трансмиссии, а также увеличения их сроков службы используйте только качественные смазочные материалы. Качественные смазочные материалы также влияют на эффективность работы двигателя и снижают расход топлива. На вашем автомобиле рекомендуется использовать следующие смазочные материалы и жидкости

Смазочный материал Объем Классификация
Моторное масло* 1 * 2 (слив и залив) Бензиновый 2,0 MPI двигатель 4,0 API Service ЗМ* з*4 (или выше) и
ILSAC GF-4* 4 (или выше),
или ACEA А5* 5 (или выше)
Бензиновый 1,6 MPI двигатель 3,6
Расход моторного масла Нормальные условия вождения МАКС. 1 л/1500 км
Сложные условия вождения МАКС. 1 л/1000 км
Масло механической коробки передач 2,0 MPI двигатель 1,9-2,0 API GL-4, SAE 75W/85
1,6 MPI двигатель 1,8-1,9
Жидкость автоматической коробки передач 1,6 MPI двигатель 7,3 MICHANG ATF SP-IV,
SKATF SP-IV, NOCAATF SP-IV,
Оригинальная Kia ATF SP-IV
2,0 MPI двигатель 7,1
Жидкость системы охлаждения 2,0 MPI двигатель М/Т* 6 6,0 Охлаждающая жидкость на основе этиленгликоля для алюминиевого радиатора
А/Т* 7 5,9
1,6 MPI двигатель М/Т* 6 5,9
А/Т* 7 5,8

Смазочный материал Объем Классификация
Тормозная жидкость/жидкость в приводе выключения сцепления 0,7-0,8 FMVSS116 DOT-3 или DOT-4
Топливо 50

* 1 : См, рекомендуемые значения коэффициента вязкости по классификации SAE, приведенные на следующей странице.

* 2 : В настоящее время в наличии имеется масло с маркировкой Engrgy Conserving Oil (энергосберегающее моторное масло). Помимо прочих положительных эффектов, применение такого масла способствует экономии расхода топлива за счет сокращения потребления топлива, необходимого для преодоления трения деталей двигателя. Зачастую эти улучшения трудно оценить при ежедневном вождении, однако суммарная экономия средств и энергии за год оказывается внушительной.

Читайте также:  Kia sorento тюнинг бампера

* 3 : Если моторное масло API service SM недоступно, допустимо использовать API service SL.

*»: Рекомендованная вязкость 5W-20

* 5 : Рекомендованная вязкость 5W-30

* 8 : М/Т — Механическая коробка передач

* 7 : А/Т — Автоматическая коробка передач

Источник

2013 Kia Forte

2013 Kia Forte sedan

If you’re assuming that the Kia Forte is closely related to the latest Hyundai Elantra, take a closer look. The Elantra’s from a newer architecture, and its safety scores are better across the board.

features & specs

It’s a family affair: the Kia Forte lineup is more comfortable, more eager, and better finished than ever, and a step up from what its sticker price might suggest.

Fitting fashionably in between the subcompact Rio and mid-size Optima, the 2013 Kia Forte covers all the bases with three different body styles of compact cars—including a Forte sedan, Forte 5-door hatchback, and Forte Koup two-door.

The Forte was the first car to get the crisp new Euro-influenced look that has characterized all of Kia’s latest cars—and it rightfully earned the Forte a new name, replacing the good but anonymous Spectra just three years ago. The Forte is smooth, clean, and uncluttered on the outside, with proportions that feel just right either up close or from a distance, an assertive stance, and a flowing, gently arced roofline. There simply aren’t any awkward angles, and the sleek Koup (coupe) looks even better with its simple, swept-back appearance. You also have a five-door ‘Forte 5-door’ hatchback from which to choose, and we tend to think that model looks even better despite the truncated roofline. On the inside, the Forte is simple and no-nonsense, with a look that’s not trend-setting in any way yet still impresses as stylish.

There’s a choice between two powerplants with the 2013 Forte family, as in the years prior. In any body style, the Forte LX and EX are powered by a 2.0-liter four-cylinder making 156 horsepower. On SX models, the four-cylinder is upgraded to 2.4 liters, and power rises to 173 hp. All LX cars have a six-speed manual transmission standard, while other trims get a smooth-shifting six-speed automatic as standard equipment. Performance is straightforward, value-conscious, and perfectly adequate—there’s nothing exotic about it, but it won’t leave many commuters or daily drivers regretting a lack of power. We recommend the automatic with the Forte, as it works well with the engine, and the manual is a bit balky. Suspension tuning is firm but absorbent, and the hydraulic power steering responds well. Meanwhile, gas mileage is average for the class, at up to 26 mpg city, 36 highway.

With a rather tall roof and high seating position, you get a reasonably good view outward from the front seats, and the cabin feels airy. Front seats are a bit short and flat, but there’s lots of legroom, and the backseat has plenty of (legroom-limited) space for two adults, three in a pinch. Interior appointments are unremarkable, but they stand as better than what we’ve seen in the latest Honda Civic, while Kia has done a great job sealing out road noise.

The Forte sedan remains an IIHS Top Safety pick, and it’s performance in federal tests is a sound four stars, with some caveats, which we’ll explain in more detail. Otherwise, the standard safety-features roster includes dual seat-mounted side airbags, full-length side curtain airbags, front active headrests, anti-lock brakes with brake assist, and electronic stability control. The Forte lacks advanced safety options, such as blind-spot monitors, now appearing on its competitors.

If you go with one of the more affordable models, you won’t miss out on much—except for maybe telescopic steering adjustment, which comes only on EX models and above. Air conditioning remains optional on the base Forte LX, but all Forte trims get Bluetooth, Sirius Satellite Radio, and an auxiliary input jack for the audio system, plus steering wheel controls and voice activation. The EX model adds A/C and power accessories—and larger 16-inch alloys, for Koup models—while the SX adds fog lamps, plus upgraded upholstery and trim. A Technology Package brings navigation, Sirius XMTraffic, automatic climate control, and push-button start, plus other upgrades.

2013 Kia Forte

Styling

The 2013 Kia Forte is straightforward and good-looking, but inside especially it’s more plain than charming.

The Forte was the first car to get the crisp new Euro-influenced look that has characterized all of Kia’s latest cars—and it rightfully earned the Forte a new name, replacing the good but anonymous Spectra just three years ago. Even after much of the compact segment has been redesigned—Ford Focus, Chevrolet Cruze, Honda Civic, and even its distant cousin, the Hyundai Sonata—the Forte somehow remains competitive.

On the outside, the look is smooth, clean, and uncluttered, with proportions that feel just right either up close or from a distance. Add to that an assertive stance, and a flowing, gently arced roofline. There simply aren’t any awkward angles, and the sleek Koup (coupe) looks even better with its simple, swept-back appearance. You also have a five-door ‘Forte 5-door’ hatchback from which to choose, and we tend to think that model looks even better despite the truncated roofline.

Inside, the Forte is simple and no-nonsense, with a look that’s stylish but not all that trend-setting. Compared to both the instrument panel of the larger Optima and smaller Rio, that of the Forte (which came earlier in the development of Kia’s new style) is smoother, more organic—with more in common with the Soul and its distinctive and functional teardrop center stack.

2013 Kia Forte

Performance

Compared to most other value-oriented small sedans, the 2013 Forte delivers a little more driving enjoyment.

Even though many of the entries in the compact-sedan class have been redesigned or refreshed just over the past year or so, the 2013 Kia Forte remains one of the better picks in this class from a performance standpoint. The Forte—whether looking at the sedan, 5-door, or Koup—remains near the front of the pack in acceleration, provided you’re comparing it with comparably priced bargain and mid-range models. There’s no model in the lineup that quite matches up with the likes of the Honda Civic Si, Nissan Sentra SE-R Spec V, or Volkswagen GTI, however.

Most of the 2013 Forte models (LX and EX models) get a 156-horsepower, 2.0-liter four-cylinder; sportier SX models, on the other hand, get a 173-hp, 2.4-liter four. Across the entire line, a six-speed manual gearbox is standard while a six-speed automatic transmission is available. Both engines deliver more than adequate acceleration, and these are both flexible engines that produce plenty of power in the middle of the rev range, so they work well with an automatic transmission. We’ve wished for better clutch-and-throttle coordination in manual-transmission cars, so the automatic is probably the best pick for all but those who really must shift for themselves. Gas mileage is about the same between transmissions, at up to 26 mpg city, 36 highway with the smaller engine.

There’s also a lot to like about the way that the Forte is tuned—overall, a good compromise between ride quality and crisp body control. SX models tend to offer more handling ability while sacrificing ride comfort somewhat, although LX and EX models feel sportier in quick maneuvers than many other compact models. The hydraulic steering system that comes in most Forte models is somewhat stiff at lower speeds and lightens up at higher speeds, counterintuitively, and the electric power steering that’s included as part of the Eco package is precise and well-weighted.

Источник

Оцените статью