Kia Forte Koup EX (2015) vs Kia Forte LX (2014)
Почему Kia Forte Koup EX (2015) лучше чем Kia Forte LX (2014)?
Почему Kia Forte LX (2014) лучше чем Kia Forte Koup EX (2015)?
Kia Optima Hybrid EX (2014)
Отзывы пользователей
Будьте первым. Поделитесь своим опытом, чтобы помочь другим членам сообщества принять решение.
Общая информация
Это позволяет всем четырем колесам перемещаться вверх и вниз независимо, обеспечивая плавность хода при движении, когда, например, вы едете по кочкам на дороге.
Бензиновый двигатель предлагает несколько преимуществ по сравнению с дизельным двигателем. Например, бензиновые двигатели, как правило, легче и дешевле, чем их дизельные аналоги. Бензиновые двигатели также имеют тенденцию иметь большую мощность, и топливо для них более доступно.
Радиус поворота указывает на наименьший круговой поворот, который автомобиль может сделать. С меньшим радиусом поворота легче выполнить разворот с одной попытки вместо того, чтобы поворачивать автомобиль назад и вперед, чтобы развернуться.
Передний привод является наиболее распространенным типом трансмиссии и имеет ряд преимуществ. Он требует меньше затрат при производстве (снижая стоимость транспортного средства), а также легче, что помогает экономить топливо. Расположение двигателя над приводными колесами также помогает увеличению тяги.
Размеры
Большая высота в салоне в передней части автомобиля делает его вождение более комфортным, и это особенно важно для высоких людей.
Большая высота в салоне в задней части автомобиля делает его вождение более комфортным, и это особенно важно для высоких людей. Также это может пригодится для перевозки грузов в задней части автомобиля.
Мы считаем, что меньший вес лучше, потому что более легкие устройства удобнее переносить. Меньший вес также является преимуществом для бытовой техники, поскольку транспортировка становится удобнее, а также для многих других видов продукции.
Колесная база — это расстояние между центром передних и задних колес. Длинная колесная база обеспечивает автомобилю большую стабильность и плавную езду (хотя более короткая колесная база может обеспечить более легкое управление).
Дорожный просвет — это расстояние между самой нижней точкой автомобиля и поверхностью дороги. Меньший дорожный просвет снижает центр тяжести автомобиля, повышая легкость в управлении и уменьшая вероятность опрокидывания. Тем не менее, более высокий дорожный просвет позволяет ездить по более пересеченной местности.
Двигатель
Экономия топлива — это измерение эффективности использования топлива, на основе того, как далеко вы можете проехать с определенным количеством бензина (топлива). Низкая экономия топлива означает, что автомобиль будет дешевле в эксплуатации.
Вращающий момент — это измерение мощности двигателя, тесно связанное с количеством лошадиных сил. Больший вращающий момент указывает на более мощное средство передвижения, а также является хорошим показателем набора ускорения.
Экономия топлива — это измерение эффективности использования топлива, на основе того, как далеко вы можете проехать с определенным количеством бензина (топлива). Низкая экономии топлива означает, что автомобиль будет дешевле в эксплуатации.
Это измерение — общий объем всех цилиндров двигателя, также известный как рабочий объем двигателя. Это один из многих аспектов двигателя, который определяет его мощность, проще говоря, больший размер означает большую мощность.
Экономия топлива — это измерение эффективности использования топлива, на основе того, как далеко вы можете проехать с определенным количеством бензина. Чем выше показатель экономии топлива, тем автомобиль будет дешевле в эксплуатации.
Учитывая то, что существует много аспектов, определяющих мощность, большее количество цилиндров, как правило, является хорошим показателем потенциальной мощности двигателя.
Впускной клапан позволяет вводить смесь воздух/топливо в камеру сгорания. Двигатель с большим количеством клапанов имеет тенденцию к увеличению производительности.
Безопасность
Подушки безопасности предназначены для смягчения удара для пассажиров в случае столкновения. Стандартное количество составляет около шести, но некоторые автомобили теперь включают дополнительные подушки, например, коленные подушки безопасности, боковые подушки безопасности и боковые шторки безопасности.
ISOFIX (также известный как замок) является стандартной системой точек крепления для детских сидений безопасности, что позволяет установить их быстро и безопасно.
2014 Kia Forte Koup Turbo
The Koup is the third debutante in Kia’s redesigned 2014 Forte lineup, rolling out on the heels of the four-door sedan and five-door hatch. Even though its clean styling is contemporary in the vein of the Honda Civic coupe and Scion tC with which it competes, the second-gen two-door Forte nevertheless strikes a more conservative pose than does, say, the hipster-baiting Veloster from sister company Hyundai.
The new car shares only its hood and front fenders with its siblings and is longer, wider, and taller than the last Forte Koup, adding more interior space including, critically, two more inches of rear legroom. Further helping practicality on this less-practical body style is a larger trunk with a wider opening than on the last car. A larger vessel usually means a swollen curb weight, but Kia has infused the Koup with more high-strength steel, which can often mitigate such a gain. We’ll know if that’s the case once we get an example on our scales.
The redesign brings with it a pair of new direct-injected engines. In the base Koup EX, a naturally aspirated 2.0-liter four makes the same 173 horsepower as did last year’s 2.4-liter. Our recent drive was limited to the turbocharged Koup SX, which wedges itself into the sports-compact conversation with a 201-hp, 1.6-liter turbo four, an engine it shares with the Veloster Turbo and Kia’s own Forte5 SX hatchback. Minutiae junkies take note: This is the first force-fed two-door Kia ever.
As do most modern gas turbos, the Koup SX’s Gamma four serves up its torque on a nice wide platter, churning out 195 lb-ft from 1750 to 4500 rpm. Continuously variable valve timing on the intake and exhaust sides adds even more flexibility to an engine that’s not particularly fussy about what gear you’re in. Take the SX as it comes, and you’ll row a six-speed manual; you’ll need to tick a box and pony up something like a grand for a six-speed automatic. The former has a numb clutch pedal and a so-so shift feel; gearchanges from the automatic are smooth enough if not particularly hasty. The auto also offers manual control via generously sized steering-wheel-mounted paddle shifters or the shift lever.
Specifications
VEHICLE TYPE: front-engine, front-wheel-drive, 5-passenger, 2-door coupe
ESTIMATED BASE PRICE: $23,000
ENGINE TYPE: turbocharged and intercooled DOHC 16-valve inline-4, aluminum block and head, direct fuel injection
Displacement: 97 cu in, 1591 cc
Power: 201 hp @ 6000 rpm
Torque: 195 lb-ft @ 1750 rpm
TRANSMISSIONS: 6-speed manual, 6-speed automatic with manual shifting mode
DIMENSIONS:
Wheelbase: 106.3 in
Length: 178.3 in
Width: 70.1 in Height: 55.5 in
Curb weight (C/D est): 2950 lb
PERFORMANCE (C/D EST):
Zero to 60 mph: 7.4-7.9 sec
Standing ¼-mile: 15.6-16.0 sec
Top speed: 135 mph
FUEL ECONOMY (C/D EST):
EPA city/highway driving: 24/31-35 mpg
Blown, but Not Wasted
Kia says the turbocharged SX has its own special exhaust note, but the noises from the dual outlets are pretty tame by sporty coupe standards. For better or worse, unlike the Focus ST and VW GTI, the Forte doesn’t artificially enhance intake sound, either.
Sound effects notwithstanding, the turbo spools up quickly with little lag on throttle tip-in. There’s no torque steer to speak of (Kia damped the shorter front driveshaft), although the turbo Koup will abuse the front tires a bit if you keep the right pedal matted from rest. The tinkerers in Kia’s workshop rejiggered the Koup SX’s throttle calibration, making it more linear and less abrupt in normal driving compared with the outgoing model.
Punctuating the massive strides this once chintzy brand has made in quality, the Koup is quiet inside, the serenity facilitated by thick carpet padding (of the type usually reserved for clattering diesels), foam blown into the roof pillars and other body cavities, and electronically tuned, active engine mounts. The front seats are generously bolstered (with real French stitching on the SX model) and comfortable for long treks. In typical Kia fashion, the Forte can be ordered with some segment-defying gear, including a heated steering wheel, a ventilated driver’s seat, and heated front and rear seats. Taller drivers may, however, want to avoid ordering the headroom-scarfing power sunroof. A backup camera is standard, which is nice because the high rear deck and rising beltline squeeze the rear windows into mere slits.
If you’re going to go faster, you should probably stop better, so Kia fits the SX with larger front brake rotors. That’s not to say they’re autobahn spec, but brake feel is at least linear with decent top-of-pedal response. Befitting the SX’s athletic mission, the suspension packs a fatter front anti-roll bar and higher-rate springs, although the shocks are shared with the base EX. We found body motions to be sufficiently damped, with a decent balance of ride comfort and control; the choppiness, jounce, and overall harshness of the previous SX have been exorcised.
All Koups come standard with FlexSteer, Kia’s marketing description for three-mode electrically assisted steering. The system adjusts effort among Comfort, Normal, and Sport modes, toggled via a button with a picture of a steering wheel that’s on the steering wheel. We actually found Normal to be the most satisfying. Comfort lacks on-center “valley” feel, requiring the driver to saw the wheel back and forth to stay in the center of a lane. Sport mode calms such jitters, but its artificially high effort makes even small directional corrections tiresome. None of the modes delivers adequate road feedback.
Refined and relatively powerful, the handsome 2014 SX Turbo is more satisfying to drive and rides better than the model it replaces, although it might take another generation for such a Koup to scratch the enthusiast itch in the way a Civic Si does. This two-door is probably sporty enough for most shoppers in the segment, and of course, it offers a lot of standard kit for an estimated $23,000. With this latest Koup, the inexorable rise of Kia kontinues.
Specifications
VEHICLE TYPE: front-engine, front-wheel-drive, 5-passenger, 2-door coupe
ESTIMATED BASE PRICE: $23,000
ENGINE TYPE: turbocharged and intercooled DOHC 16-valve inline-4, aluminum block and head, direct fuel injection
Displacement: 97 cu in, 1591 cc
Power: 201 hp @ 6000 rpm
Torque: 195 lb-ft @ 1750 rpm
TRANSMISSIONS: 6-speed manual, 6-speed automatic with manual shifting mode
DIMENSIONS:
Wheelbase: 106.3 in
Length: 178.3 in
Width: 70.1 in Height: 55.5 in
Curb weight (C/D est): 2950 lb
PERFORMANCE (C/D EST):
Zero to 60 mph: 7.4-7.9 sec
Standing ¼-mile: 15.6-16.0 sec
Top speed: 135 mph
FUEL ECONOMY (C/D EST):
EPA city/highway driving: 24/31-35 mpg