Kia Sorento: Replacement
In case of a defective ECM, the unit has to be replaced with a «virgin» or «neutral» ECM. All keys have to be taught to the new ECM. Keys, which are not taught to the ECM, are invalid for the new ECM (Refer to key teaching procedure). The vehicle specific data have to be left unchanged due to the unique programming of transponder.
In case of a defective SMARTRA, it needs teaching the smartra. A new SMARTRA device replaces the old one and smartra need teaching.
When there is only one key registered and you wish to register another key, you need to re-register the key which was already registered.
When the key #1 is registered and master key #2 is not registered, Put the key #1 in the IG/ON or the start position and remove it. The engine can be started with the unregistered key #2.
When the key #1 is registered and key #2 is not registered, put the unregistered master key #2 in the IG/ON or the start position.
If the pin code & password are entered incorrectly on three consecutive inputs, the system will be locked for one hour.
A valid ignition key is inserted and after ignition on is recorded, the PCM(ECM) requests the vehicle specific data from the tester. The communication messages are described at «Neutral Mode» After successfully receiving the data, the PCM(ECM) is neutralized.
The ECM remains locked. Neither the limp home mode nor the «twice ignition on» function, is accepted by the PCM(ECM).
The teaching of keys follows the procedure described for the virgin PCM(ECM). The vehicle specific data have to be unchanged due to the unique programming of the transponder. If data should be changed, new keys with a virgin transponder are requested.
This function is for neutralizing the PCM(ECM) and Key. Ex) when lost key, Neutralize the PCM(ECM) then teach keys.
(Refer to the Things to do when Key & PIN Code the PCM(ECM) can be set to the «neutral» status by a scanner. If wrong vehicle specific data have been sent to SMATRA three times continuously or intermittently, the SMATRA will reject the request to enter neutral mode for one hour. Disconnecting the battery or other manipulation cannot reduce this time. After connecting the battery the timer starts again for one hour.
Kia Sorento: Components Operations
The PCM(ECM)(A) carries out a check of the ignition key using a special encryption algorithm, which is programmed into the transponder as well as the PCM(ECM) simultaneously. Only if the results are equal, the engine can be started. The data of all transponders, which are valid for the vehicle, are stored in the PCM(ECM).
ERN (Encrypted Randorn Number) value between EMS and encrypted smartra unit is checked and the validity of coded key is decided by EMS.
The SMARTRA carries out communication with the built-in transponder in the ignition key. This wireless communication runs on RF (Radio frequency of 125 kHz). The SMARTRA is mounted behind of the crash pad close to center cross bar.
The RF signal from the transponder, received by the antenna coil, is converted into messages for serial communication by the SMARTRA device. And, the received messages from the PCM(ECM) are converted into an RF signal, which is transmitted to the transponder by the antenna.
The SMARTRA does not carry out the validity check of the transponder or the calculation of encryption algorithm. This device is only an advanced interface, which converts the RF data flow of the transponder into serial communication to the PCM(ECM) and vice versa.
The transponder (A) has an advanced encryption algorithm. During the key teaching procedure, the transponder will be programmed with vehicle specific data. The vehicle specific data are written into the transponder memory. The write procedure is once only; therefore, the contents of the transponder can never be modified or changed.
Ems box kia sorento
Поднял мозги из под ног пассажира и поставил под бардачек. Чего всем советую, дабы избежать больших неприятностей. Фотоотчет готовлю
Добавлено через 18 минут 42 секунды:
откручиваем
Добавлено через 1 минуту 25 секунд:
делаем пазы для корпуса
Добавлено через 1 минуту 51 секунду:
из пластика изготовил пластину и закрепил мозги.
Добавлено через 3 минуты 47 секунд:
не забываем подать на корпус мозгов отдельным проводом массу и удлиннить еще два провода и кинуть на корпус авто
KotAbarmot   Сообщения: 385 Зарегистрирован: 23 дек 2010, 03:21 Откуда: Карелия Благодарил (а): 5 раз. Поблагодарили: 7 раз. Имя: Евгений Автомобиль: Sorento BL, 2.5TD (170 л/с), TOD, AT Год выпуска: 2007
Re: поднимаем мозги
KotAbarmot писал(а): Поднял мозги из под ног пассажира и поставил под бардачек. Чего всем советую, дабы избежать больших неприятностей.
Дворники таки отрываются от стекла на скорости больше 120 км/ч
_________________
Если товар сделан на Западе » ТМ» означает Тrаdе Маrk. Если в России — то «Твою Мать..»
_________________
Romz   Сообщения: 1188 Зарегистрирован: 31 авг 2011, 08:14 Откуда: Волоколамск (50) Благодарил (а): 12 раз. Поблагодарили: 6 раз. Имя: Роман Автомобиль: Sorento BL, 2.5TD (14X л/с), Part-Time, AT Год выпуска: 2002 Доп. информация: Серебристый металик
Была Шнива
Re: Поднимаем мозги
w28888   Сообщения: 1865 Зарегистрирован: 24 апр 2009, 10:18 Откуда: Россия, Санкт-Петербург Благодарил (а): 17 раз. Поблагодарили: 8 раз. Имя: Den (den 178) Автомобиль: Sorento BL, 2.5TD (14X л/с), TOD, AT Год выпуска: 2005 Доп. информация: Toyota LC Prado 150 3.0 Diesel
Re: Поднимаем мозги
Очень интересный случай про мозги и что случилось с ними тут: Тема: Спасибо Вологда ! Спасибо Володя !
А еще от воды в салоне , ежели по пороги и глубже залесть .
grom   Хороший человек Сообщения: 10702 Зарегистрирован: 17 авг 2011, 07:19 Откуда: М.О. Пушкино Благодарил (а): 256 раз. Поблагодарили: 470 раз. Имя: Андрей Автомобиль: Sorento BL, 2.5TD (170 л/с), TOD, AT Год выпуска: 2006
Re: Поднимаем мозги
Да, не раз попадались сообщения о заливе ECM. Так что, кто частенько по бродам гоняет, тому стоит призадуматься.
Re: Поднимаем мозги
Дворники таки отрываются от стекла на скорости больше 120 км/ч
_________________
Если товар сделан на Западе » ТМ» означает Тrаdе Маrk. Если в России — то «Твою Мать..»
_________________
Romz   Сообщения: 1188 Зарегистрирован: 31 авг 2011, 08:14 Откуда: Волоколамск (50) Благодарил (а): 12 раз. Поблагодарили: 6 раз. Имя: Роман Автомобиль: Sorento BL, 2.5TD (14X л/с), Part-Time, AT Год выпуска: 2002 Доп. информация: Серебристый металик
Была Шнива
Re: Поднимаем мозги
BlkDem писал(а): Да, не раз попадались сообщения о заливе ECM. Так что, кто частенько по бродам гоняет, тому стоит призадуматься.
у меня залило реле сигнализации, которое обрывало плюсовой провод на мозги. а вмонтировано было в жгут подходящий к ЕСМ.
На пол пролил 5 литров воды, когда вез дочу с обожженой ножкой. Ожег был от коленки до стопы. Вот я всю дорогу (1час) и поливал холодной водой, чтоб облегчить боль доче.
Помимо этого приходилось преодолевать броды с уровнем воды по пороги. Вот и подумал, вдруг завязну в такой луже. Пока буду вытаскивать,может успеть залить ЕСМ.
KotAbarmot   Сообщения: 385 Зарегистрирован: 23 дек 2010, 03:21 Откуда: Карелия Благодарил (а): 5 раз. Поблагодарили: 7 раз. Имя: Евгений Автомобиль: Sorento BL, 2.5TD (170 л/с), TOD, AT Год выпуска: 2007